Videokurzy Vnímej své tělo

3. a 4. pilíř – Aktivita chodidel a správné držení těla

Správné držení těla začíná od postavení chodidel! Dále kotníků, kolenou, kyčlí, přes správné zakřivení páteře a optimální pozici lopatek a ramenou, až do temene hlavy.

PROČ?

Naše nohy mají dvě funkce, nesou hmotnost našeho těla a umožňují nám projevovat základní lokomoci člověka – chůzi. Správné držení těla začíná od postavení chodidel! Dále kotníků, kolenou, kyčlí, přes správné zakřivení páteře a optimální pozici lopatek a ramenou, až do temene hlavy. Naše tělo pracuje jako celek a nepříznivé postavení chodidla ovlivňuje části další, proto bychom správné aktivaci klenby měli věnovat zvýšenou pozornost.

Chodidla jsou naše kořeny, kterými jsme napojeni na tok zemské energie a pokud je špatně používáme, nemůžeme ani tuto energii řádně využít. Podle toho jak našlapujeme a jak chodidlo používáme, tak se nám na něm postupem času vytvářejí různé otlaky a nerovnosti, tak tomu říkáme my na západě… Čínská medicína v tom vidí zcela jiné příčiny, například dysfunkce štítné žlázy, špatná funkce srdce, plic, jater, ledvin atd. Chodidla jsou mapou lidského těla a měli bychom jim jednoznačně věnovat více pozornosti a vědomého cvičení, jež může vést až k zátźarčnym reformám našeho vnějšího, ale i vnitřního těla.

Na chodidlech rovněž začínají a zase končí svalové řetězce, vedoucí skrze celé tělo, proto je jejich správné postavení a funkce velmi důležitá. Správnou aktivací a nastavením chodidel dokážeme v lidském těle ovlivnit celou řadu na sebe navazujících procesů. Pokud nebude fungovat chodidlo, nemusí fungovat ani jiná část těla, kterou vnímáme jako problematickou.

Má-li být nějaký předmět opravdu stabilní, musí být podepřen ve třech bodech a těžiště musí být mezi těmito body. Chodidlo má také tři opěrné body: hrbol patní kosti, hlavičku prvního metatarsu (bod pod palcem) a hlavičku pátého metatarsu (bod pod malíkem). Mezi těmito opěrnými body jsou vytvořeny dva druhy kleneb - příčné a podélné. Tyto klenby chrání měkké tkáně plosky nohy a umožňují pružný nášlap. Rozhodující význam pro udržení příčné a podélné klenby mají sice svaly, ale uspořádání kostry nohou a jejích vazů je neopomenutelným předpokladem zachování klenby. Pouze svaly, tedy k udržení klenby nestačí.

Během tohoto dílu se zaměříme na:

  • vytyčení příčné a podélné klenby
  • aktivizace nožní klenby pomocí tenisových míčků
  • vědomé cvičení podporující motoriku chodidla
  • cvičení aktivující a posilující příčnou a podélnou kenbu v sedě
  • tříbodová opora chodidla - teorie i praktické vytyčení
  • cvičení aktivující a posilující příčnou a podélnou kenbu ve stoje
  • Správné držení těla, správný postoj
  • vědomí svého těžiště a pravého středu

OBSAH DÍLU

Aktivita chodidel

délka 37 minut

Zaměřeno na vědomou práci s chodidly, protože právě od plosky nohou a nastavení chodidel se odvíjí naše držení těla.

Správné držení těla

délka 5 minut

Správné a vědomé držení těla se odvíjí od chodidel a aktivity tělesného jádra. 

CENA SAMOSTATNÉHO DÍLU

190,- Kč

DOPORUČENÉ POMŮCKY

Zakup si ke kurzu pomůcky, které používáme

Tenisový míček
Tenisový míček není jen pro tenis 🙂 Je to skvělá…